onsdag 24 februari 2010

Stockholm

Shopping med lillasyster igår. En snorig näsa o en kliig hals gjorde att det inte riktigt var lika skoj som vanligt o shoppinghumöret var på lite lågsida. Men då blev ju plånboken gladare... Men vi hann snacka lite skit, äta lite mat, fika lite o kolla på kläder, även om det inte blev så mycket handlat.

Det blev lite i alla fall:
En turkos tröja med vita tvärgående smala ränder (HM) till Anton.
En turkosmönstrad sommarklänning (HM) till Ida.
Simglasögon till båda barnen (Team Sportia).
Strycka på märken med Blixten/Hello Kitty (HM).
Svart finstickad bas cardigan, BH, strumpor och 2 nattlinnen till mig (Lindex).
Kom också fram till att jag ska köpa mig ett par joggingskor till likadana som jag har, innan de utgår ur sortimentet. *dumma NIKE*

Bussresan gick bra trots lite strul. På morgonen var ju bussen fullbokad eftersom alla tåg står mer eller mindre stilla. 2 bussar var insatta... i nr 1 fanns resande namn A-Ka. I buss 2 fass resande namn M-Ö. Hmmm saknas det inte en lista här?? Vad hände med L o resten av K?? Nåväl efter lite funderande o ringade till kontoret o sådär så skrevs vi upp manuellt. Alla kom med.
På väg in i Stockholm ser vi att det är världens kö ut ur stan på motorvägen förbi Norrtälje. När vi ska åka hem hör vi att det bara är ett körfält öppet där så vi tar norra vägen via Västerås... lite längre men vi var bara 10 min sena till Örebro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar