tisdag 16 februari 2010

Lugn tisdag o logopedbesök

Lugnt var det på jobbet idag med, mysko. Alla var väl hos oss förra veckan...

Däremot var det inte så lugnt när barnen o Ola skulle gå. Anton hade ingen större lust att klä på sig o definitivt inte att gå ut. Han skulle ta på sig vantarna själv men när han fick det så ville han inte o att gå ut utan gick ju inte det var ju kallt så då skulle man ha dem på sig... o så börjar det om... hrrm... Hoppas att han är lättare att ha att göra med imorrn när jag ska lämna o dessutom gå till jobbet eftersom snälle svärfar ska besikta bilen åt oss.

Hämtade Anton o lämnade Eklunda 13.27. Fick sen snurra runt ett bra tag på USÖs parkering... kom upp till mott lite sena. Men hon var också sen i vanlig ordning så det gick bara bra. Hon jobbade med Anton en bra stund... Han var så duktig o hängde med i allt hon hittat på. Blev tjurig på slutet men var väl hungrig på mellis o hade tröttnat på henne skulle jag tro.
Fick med en dvd med stödtecken till sånger... har inte kollat på den ännu. Ska få låna en med en berättelse med stödtecken också.
Tecken är bra som ett sätt för honom att uttrycka sig på, så långt är jag med. Men att ge honom tecken för ord han redan säger tycker jag är helt överflödigt. Vitsen är ju att han ska kämpa lite. Fast ställer man tydliga krav på honom sätter han sig på tvären direkt. Vill inte.
Försöker få honom att härma ljud. Det gick delvis bra där. Men han körde vidare lite på det spontant vid middagen så de var bara att hänga på.

Älskade lilla plutt, jag vill veta vad du tänker.

Sen efter middagen var han supertrött o ville sova. Piggnade lite på vällingen men somnade snällt 19.15 ca.

Nu kruppar han lite som igår natt så jag ska gå o lägga mig o hoppas att han ändå sover rätt lugnt o håller sig hyfsat pigg o kry ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar