torsdag 25 februari 2010

Låttext

Lyssnade på bla Sonja Aldén när jag städade. Så bra texter... ett par exempel kommer här:

Du är allt
Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt

Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryt

Och jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtidien är vår

När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
det man längst i hjärtat vill

Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå, vada som än händer
Är det alltid du och jag

För du är allt jag nånsin önskat
du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
alla drömmar jag har glömt

Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
All min längtan vill jag ge
Ja, all min kärlek får du bära

Hela livet vill jag ge


Till en ängel
Som en lugn och stilla bris
Tröstande och varm
Som en moders hand på öppna sår
Som en kärlek utan pris
En tanke utan harm
Vill du följa mig vart jag än går

Är du här hos mig nu...

Jag lever
Och du lever inom mig
Jag ser dig när jag blundar
Jag ber dig,
vill du vaka över mig
Och välsinga varje steg jag tar

Jag kan se att det som var
leder till nåt mer
Jag kan känna hur min rädsla flyr
Det är du som ger mig svar
Och gråter när jag ler
Vill du stanna här tills dagen gryr

Kan du höra mig nu...

Jag lever
Och du lever inom mig
Jag ser dig när jag blundar
Jag ber dig,
vill du vaka över mig
och välsinga varje steg jag tar


Vila tryggt
Vila tryggt som ett barn vid mitt bröst
Jag ska ge all min kraft och min tröst
Jag kan känna ditt bultande hjärta
Jag kan höra dess skälvande röst

Jag ska vagga din oro till lugn
Jag kan se att din börda är tung
För dina ögon bär skuggan av sorger
Alltför stora för någon så ung

Låt mig torka din tårande kind
Jag ska stå där vid trygghetens grind
Tills du vågar att åter gå igenom
Tills du ser där din tro blivit blind

Vila tryggt som ett barn vid mitt bröst
Jag ska ge all min kraft och min tröst
Jag kan känna ditt bultande hjärta
Jag kan höra dess skälvande röst

Jag kan höra dess skälvande röst


Skratt genom tårar
Som en väg utan mål
och ingen där som förstår
När man har tappat allt man någonsin trodde på
Då kan det öppnas upp en dörr
som du inte såg där förr
Och solen lyser åter på vägen där du går

Precis som

Skratt genom tårar
Och sol genom regn
Som en hopp som växer där på
ovisshetens äng
Som ljus när det våras
En bro över hav
När lyckan vänder sen den gett sig av

Varje saga har ett slut
Men som det varit förut
Så finner alltid den som söker, vägen ut
Men det är inte alltid lätt
Att finna alla de sätt
Och alla vägar som kan leda rätt

Skratt genom tårar
Och sol genom regn
Som en hopp som växer där på
ovisshetens äng
Som ljus när det våras
En bro över hav
När lyckan vänder sen den gett sig av

Så kom och börja om igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar