onsdag 17 februari 2010

Onsdag med lite flyt

Idag hade jag lite flyt på morgonkvisten. Barnen var trötta men gjorde ändå som de skulle. Lyckades komma iväg vid 7. Ida skulle ha hjälm med sig för det är is på kullen. Då ville Anton också ha sin med... ok. Det hade snöat lite så jag bestämde mig för att dra lite bob till dagis.

Lämningen gick bra, Anton klädde av sig snabbt o försvann in. Ida vinkade i dörren. Knatade till jobbet i snömodden.

Lugn onsdag på jobbet, ganska lagomt att göra men just ingen köbildning. Student.
IG efter lunch, produktivt. Kom ihåg att skriva ledighetsansökan för alla besök för Anton här o var. Gick från jobbet 1430. Hämtade Ida först. Nichole ville med hem... ja jo det går väl bra. Går in för att ringa hennes mamma. Viggo vill följa med också... ja jo....njaa... men ok då. Ringer föräldrar. Tar med barnskaran o hämtar lillebror. Allt väl där med.
Hade varit på pulkautflykt idag *pling* Ja visst ja... men jodå, boben o hjälmen hade ju kommit med o en macka har han ju alltid. Han hade kämpat järnet med denna tunga bob... nåväl hade jag kommit ihåg de så hade han nog fått ta pulkan som han orkar med själv men men.. :)

Hem med alla barnen som lekte rätt så lugnt. Hämtades av resp pappa o mamma strax före 17. Började med maten, väntade på Ola som köpte paprika på vägen hem. Maten klar 1830. Anton supertrött o gnäller om att han vill ha skridskor, riktigt ledsen... plutten. Mamma får väl köpa skridskor till dig då om jag hittar nåra.

Nu sover lillskrutt sen en halvtimme ung. Ida läser saga med pappa.
Jag ska handla men det droppade just in ett mail om att veckans erbjudande på Handla24 är nötfärs för 3990 kr/kg så det kanske blir en sån handling istället. Trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar