söndag 7 februari 2010

Kalas-söndag

Jaa så himla bra var det ju inte att det var kalas. Men kalas var det, för den lille söte sonen som blir 4 år kl 20.00 imorrn kväll. Helt galet är det, 4 år!






Det är till att ha växt en smula

Han blev arg o gömde sig när gästerna kom, men tinade duktigt efter lite mat. Sen fick vi andra komma o äta också. Det busades en hel massa. När tråkiga vi käkat klart fick man öppna paket. Tror Ida var mest på o hjälpte till en massa. Titta biill baa! Däääe! Biiiil! *lyckling son*
Lite kaffe på maten med kladdkaka. Men se sjunga för födelsedagsbarnet fick man INTE. Månne sjöng vi för falskt? :) Nåväl, sen kunde man va med o äta lite bulle, o dricka lite mjölk. En liten stund. Sen var det busliv på hög nivå... springa runt o busa med ballonger, bara springa runt o jagas mm. :)

Nu ligger busfröet i sin säng o sover sött.
Natten till idag sov han faktiskt i sin egen säng ända tills det eg var dags att gå upp, när nu det är... för jag minns bara att jag tänkte så när jag hämtade honom. Men gissar att det typ var 6 eller så. Så jag är hyfsat pigg idag. Skönt.

O så hårt kan jag ju inte ha jobbat med snön igår för jag har inte ens träningsvärk idag. Bara en mysko liten romboid som hoppar lite när den har lust under vänster skulderblad. Känns himla skumt.

Ola är trött men känner sig lite stressad eftersom han inte pluggat nåt på hela helgen så jag gissar att han kommer sätta sig o sova lite i böckerna nu.

Apropå att växa så hittade jag tillväxtkurvor som man kan pricka in sin egen kurva i... http://193.235.225.170/webkurvor/growthcharts.com
Den är inte den svenska men ändå... Den svenska är ju baserad på ett fåtal barn födda 1974 o som inte ammades fritt så det lär inte spela så stor roll tror jag. Ska testa nån gång när jag hinner. Nu ska jag värma mig lite pizza från igår. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar